Marketing & PR

Τα οφέλη του PR στο σύγχρονο μάρκετινγκ

Η φήμη είναι αναμφισβήτητα η πιο σημαντική μέτρηση επιτυχίας κάθε επιχείρησης. Δεν έχει σημασία αν η επιχείρησή σας είναι μεγάλη ή μικρή, αν είστε εταιρεία B2B ή B2C, αν πουλάτε υπηρεσίες ή προϊόντα ή πού εδρεύετε. Κάποια στιγμή, ένα πολύ σημαντικό μέτρο της επιτυχίας σας θα συνοψιστεί στη φήμη σας.

Πρέπει οι πελάτες να σας εμπιστεύονται;

Γιατί να ξέρουν για σένα;

Καταλαβαίνουν ποιος είσαι, γιατί κάνεις αυτό που κάνεις, ποια είναι η αποστολή σου και γιατί πρέπει να τους ενδιαφέρει;

Έχουν θετικές συσχετίσεις όταν σκέφτονται την επιχείρησή σας;

Το σημερινό κοινό αναμένει από τις εταιρείες να είναι σε θέση να παρέχουν και να απεικονίζουν σαφείς, καλά μελετημένες απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις.

Οι δημόσιες σχέσεις είναι ένα από τα βασικά εργαλεία διαχείρισης για την επίτευξη αύξησης της αναγνωρισιμότητας και της φήμης και σε πολλές περιπτώσεις ξεκινά με την ενημέρωση του κοινού για το ποιά είναι η επιχείρηση και με τι ασχολείται.

Κάθε εταιρεία πρέπει να αφηγηθεί την ιστορία της επιχείρησής της και να δημιουργήσει μια καλή καμπάνια δημοσίων σχέσεων και μάρκετινγκ περιεχομένου που θα καθορίσει την αφήγηση, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα την ταυτότητα της επωνυμίας, χτίζοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, και δημιουργώντας ενδιαφέρον επενδυτών.

Για τις νέες επωνυμίες, οι δημόσιες σχέσεις είναι ένα σημαντικό εργαλείο για την ενίσχυση της αξιοπιστίας και τη δημιουργία παρουσίας στον κλάδο τους. Για καθιερωμένες επιχειρήσεις, οι καμπάνιες δημοσίων σχέσεων μπορούν να φτάσουν περαιτέρω, ενώ αναδιατυπώνονται οι στόχοι και οι στόχοι ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας. Το PR είναι απαραίτητο για τις επιχειρήσεις, τους οργανισμούς, τα Ευρωπαϊκά προγράμματα, τα προγράμματα επιχειρηματικότητας και καινοτομίας και τα personal brands.

To PR ξεχωρίζει την επιχείρησή σας μέσα στη σημερινή εξαιρετικά κορεσμένη αγορά με ένα σαφές μήνυμα σχετικά με το γιατί κάποιος πρέπει να ενδιαφέρεται και να προσέχει τι κάνετε, τι λέτε, τι πουλάτε.

Οι δημόσιες σχέσεις έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος του μάρκετινγκ επωνυμίας και δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι διαδραματίζει βασικό ρόλο στις τακτικές στρατηγικής επωνυμίας που στοχεύουν στην επίτευξη στόχων δημιουργίας επιχειρήσεων. Οι τακτικές μιας επιτυχημένης εκστρατείας δημοσίων σχέσεων μπορεί να διαφέρουν από τη μια επιχείρηση στην άλλη, αλλά τα οφέλη από την εφαρμογή των δημοσίων σχέσεων είναι πολλαπλά.

Ακολουθούν τα 4 κορυφαία οφέλη από την εφαρμογή PR στη στρατηγική μάρκετινγκ:


Δημιουργήστε αναγνωρισιμότητα επωνυμίας και δυνητικούς πελάτες.
Μια επιτυχημένη καμπάνια δημοσίων σχέσεων έχει τη δυνατότητα να τοποθετήσει την επωνυμία σας μπροστά σε ευρύ κοινό σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ειδήσεων. Το PR μπορεί να συνδέσει την επιχείρησή σας με πολυπόθητο κοινό, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί δυνητικούς πελάτες. Μπορεί να παρουσιάσει την ιστορία σας μπροστά στους ανθρώπους που μπορούν να επωφεληθούν από αυτά που παρέχετε, και μπορεί να το κάνει με τρόπο που χτίζει αυθεντία

Ελέγξτε την εικόνα της επωνυμίας σας.
Οι δημόσιες σχέσεις είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τη διαχείριση εικόνας και την προστασία της διαδικτυακής φήμης της επιχείρησής σας. Οι καταναλωτές σήμερα απαιτούν περισσότερο από ποτέ όσον αφορά στη διαφάνεια σε θέματα όπως η εταιρική κουλτούρα, οι πεποιθήσεις της επωνυμίας και πολλά άλλα. Μια καλή στρατηγική δημοσίων σχέσεων θα διασφαλίσει ότι είστε προετοιμασμένοι για τέτοιου είδους ερωτήσεις και έτοιμοι να μιλήσετε για θέματα που είναι πιθανό να προκύψουν. Μια εξαιρετική ομάδα δημοσίων σχέσεων παρακολουθεί πάντα όσα λέγονται για την επωνυμία σας και είναι έτοιμη να απαντήσει σε σχόλια σε πραγματικό χρόνο.

Εδραίωση αξιοπιστίας.
Οι άνθρωποι θέλουν να συναλλάσσονται με άτομα που εμπιστεύονται. Το να μοιράζεστε την ιστορία της επιχείρησής σας με τρόπο που καθιερώνει ποιοι είστε όχι μόνο δημιουργεί αναγνώριση, αλλά δημιουργεί αξιοπιστία και σχέσεις εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές που θα έχει ως αποτέλεσμα την εδραίωση αξιοπιστίας και αυθεντίας. Το να έχετε έναν ρεπόρτερ σε ένα μέσο ενημέρωσης να παρέχει μια κριτική ή να βραβεύει την επιχείρησή σας είναι ανεκτίμητο όταν πρόκειται να δημιουργήσετε μια ισχυρή σύνδεση με τους καταναλωτές, ειδικά εκείνους που μπορεί να μην είναι εξοικειωμένοι με εσάς.

Υποστηρίξτε τη στρατηγική SEO σας.
Μια αποτελεσματική εκστρατεία δημοσίων σχέσεων θα εξασφαλίσει κερδισμένη κάλυψη μέσων για την επιχείρησή σας σε δημοφιλή μέσα ενημέρωσης, παρέχοντας backlinks στον ιστότοπό σας από μέσα ενημέρωσης. Αυτού του είδους οι λειτουργίες θα ενισχύσουν την παρουσία σας στο διαδίκτυο και θα σας ανεβάσουν όσο πιο κοντά γίνεται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Οι ακόλουθοι, οι πελάτες, οι επενδυτές και οποιοσδήποτε άλλος αλληλεπιδρά με την επιχείρησή σας θέλει να ακούσει μια καλή ιστορία. Θέλουν να ξέρουν ποιά είναι η επιχείρηση, τους ανθρώπους.

Όλα τα παραπάνω αφορούν όχι μόνο επιχειρήσεις αλλά και οργανισμούς, φορείς, start ups, μικρές επιχειρήσεις, εκπαιδευτικά ιδρύματα, ινστιτούτα (γενικά τα πάντα) και personal brands. Το μέλλον είναι οι δημόσιες σχέσεις, το PR. Είναι το επάγγελμα του μέλλοντος σε μια κοινωνία που δε γνωρίζει πραγματικά τα οφέλη του, εστιάζουν μόνο στο μάρκετινγκ το οποίο δε δουλεύει χωρίς PR. Σωστό PR, όχι events και μονομερείς καταστάσεις. Η βάση του PR έχει να κάνει με την επικοινωνία, τις θεωρίες επικοινωνίας και τη δημιουργία επικοινωνιακού πλάνο. Ο PR manager είναι μια αρκετά δύσκολη εργασία, γιατί πρέπει να έχει σπουδές δημοσιογράφου, επικοινωνιολόγου, να γνωρίζει όλα τα σύγχρονα εργαλεία, να δημιουργεί και να διαχειρίζεται ιστοσελίδες και όλα τα σύγχρονα μέσα, τα κοινωνικά δίκτυα. Επιπρόσθετα να ξεχωρίζουν τις διαφορές του μάρκετινγκ με το PR και να έχουν το ταλέντο της έρευνας, το να φτάσουν σε σημείο να γνωρίζουν τι πρέπει να κάνει μια εταιρεία τη στιγμή που την παραλαμβάνουν και το πώς να προσβλέπουν ενδεχόμενες κρίσεις. Να έχουν επικοινωνιακές δεξιότητες, συνεχώς να εκπαιδεύονται.

Για εσάς που θέλετε να αναπτύξετε τη δεξιότητα του PR, το Life In Media προσφέρει το course PR PLAN και το PR SEMINAR MASTERCLASS.

Μη χάσετε την ευκαιρία να κάνετε Level up!

Επικοινωνιολόγος. BSc Eπικοινωνία και ΜΜΕ (ΕΚΠΑ), MSc Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα (ΕΚΠΑ), MA in Strategic Communications and PR from DEREE. -Life In Media Courses Instructor Έχει εργαστεί σε διαδικτυακά περιοδικά, σε διαφημιστικές εταιρείες, σε εταιρείες ως υπεύθυνη PR και social media manager και σε δημόσιους ερευνητικούς φορείς ως υπεύθυνη επικοινωνίας σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Είναι απο τις πρώτες fashion bloggers στην Ελλάδα απο το 2009 με το blog της Life In Style να έχει γίνει case study στο Amsterdam Fashion Institute. To 2012 ίδρυσε το διαδικτυακό περιοδικό Spoiled, το οποίο αποτέλεσε καινοτομία στο χώρο της διαδικτυακής δημοσιογραφίας, ήταν απο τις πρώτες Start ups στο δημοσιογραφικό χώρο. Έγινε case study στο ΟΠΑ και να φτάσει τα 60000 views per day οργανικά σύμφωνα με το Google Analytics. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στις δημόσιες σχέσεις, στο στρατηγικό πλάνο, στο branding, influencer marketing, blogging και νέα μέσα, διαδικτυακή δημοσιογραφία, κοινωνικά δίκτυα.

0 comments on “Τα οφέλη του PR στο σύγχρονο μάρκετινγκ

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: