Marketing & PR

Θέλουμε ανταγωνιστές;

Μια εταιρεία επιθυμεί ανταγωνιστές; Ένα personal brand είναι καλό να έχει ανταγωνιστές;

Καταρχάς, θα ήθελα να τονίσω οτι είτε πρόκειται για μια εταιρεία που ξεκινάει τώρα πρέπει να κάνει ένα business plan. Το business plan θα δώσει όλα εκείνα τα στοιχεία που είναι ικανά να αποδείξουν οτι η επιχείρηση μπορεί να σταθεί στην αγορά, κάνει το market research και υπάρχει χώρος για αυτήν. Η εταιρεία πρέπει να προσφέρει κάτι που δεν το έχουν οι υπόλοιπες εταιρείες και να βρει το USP της, το κομμάτι που την διαφοροποιεί.

Σπάνια πλέον υπάρχει ένα μονοπώλιο. Δηλαδή σπάνια υπάρχει η κατάσταση να μην υπάρχουν ανταγωνιστές. Πρέπει να είναι κάτι καινοτόμο, που θα δώσει την αξία στην εταιρεία αυτή. Αλλά δεν πρέπει να επαναπαυτεί καθώς είναι σίγουρο οτι θα βρεθούν ανταγωνιστές και πρέπει να είναι έτοιμη να τους δεχτεί.

Είναι καλό να υπάρχουν ανταγωνιστές;

Είναι τρομερά καλό να υπάρχουν ανταγωνιστές. Και ειδικά ανταγωνιστές που να αξίζουν. Δεν είναι κακό. Συγκεκριμένα είναι πολύ καλό.Γιατί όμως; Γιατί πρέπει να υπάρχει ευγενής άμιλλα. Έτσι προχωράς δυναμικά και προσπαθείς μέσω του benchmarking να πας παρακάτω και να προοδεύσεις. Να βρεις ιδέες και να μπορέσεις να χτίσεις το δικό σου δρόμο.

Στο PR plan κάνεις την ανάλυση των ανταγωνιστών, αναλύεις τον καθε έναν, κάνεις το benchmarking, το positioning και άλλα στοιχεία που σε βοηθούν να καταλάβεις το που βρίσκεται η εταιρεία σου έναντι των ανταγωνιστών.

‘Ενα παράδειγμα

Όπως παραδείγματος χάριν. Εάν κάνεις παρέα στο Πανεπιστήμιο με έναν αριστούχο, θα μάθεις σίγουρα να διαβάζεις και να προοδεύσεις στην επιστήμη σου. Ή στο μεταπτυχιακό εάν στην ομάδα σου είναι κάποιος ο οποίος είναι αντικειμενικά πολύ καλός, τότε θα μάθεις δίπλα του.

Το έχω παράδειγμα απο τη δική μου εμπειρία. Πρέπει όμως να είσαι δεκτικός και να μαθαίνεις, όχι να έχεις εγωισμό και να προσπαθείς να αμυνθείς. Φροντίζεις να διαβάσεις, να εξασκηθείς, να πάρεις ό,τι μπορέσεις και στο τέλος γίνεσαι καλύτερος. Και αυτό είναι νόμος.

Πίστεψέ με σε όλα πρέπει να έχεις κάποιον καλύτερο απο εσένα. Ακόμα και στη δουλειά. Πρέπει να υπάρχουν άνθρωποι που εμπνέουν, που είναι καλύτεροι απο εσένα για να μάθεις κοντά τους. Δύσκολο το ξέρω. Το ψάχνω κι εγώ χρόνια. Οι άνθρωποι που ήταν καλύτεροι απο εμένα με πήγαν μπροστά και έμαθα απο αυτούς. Αλλά μετρημένοι στα δάχτυλα.

Γιατί είναι καλό να υπάρχει ανταγωνισμός;

Πρώτον λοιπόν πρέπει να ξέρεις καλά τους ανταγωνιστές σου όπως είπα προηγουμένως. Αυτό γίνεται και στο business plan που θα διεξάγεις στην αρχή που δημιουργείς την επιχείρησή σου αλλά και στο PR plan που θα δημιουργήσεις.

Και πρέπει να κάνεις συχνά ανάλυση ανταγωνιστών και αυτό θα σε βοηθήσει το PR plan που έτσι και αλλιώς θα το κάνεις αρκετές φορές μέσα στο χρόνο για διάφορες καμπάνιες σου. Γιατί; Γιατί κάθε τόσο ιδρύονται νέες επιχειρήσεις, και πρέπει να γνωρίζεις τι γίνεται στο χώρο σου.

https://delante.co/keep-an-eye-on-your-competition/
  1. Έμπνευση/Inspiration

Είναι καλό να υπάρχουν ανταγωνιστές που να σου δίνουν το έναυσμα για έμπνευση, inspiration όχι για αντιγραφή. Μιλάμε για έμπνευση να κάνεις νέα πράγματα, να δείς τι έχουν κάνει για να μπορέσεις να είσαι πιο μπροστά και να είσαι σε εγρήγορση.

2. Συνεργασίες

Πολλές φορές εκεί που χρειάζεται υπάρχουν και συνεργασίες μεταξύ των ανταγωνιστών για κάποιο ίσως κοινό θέμα. Είναι καλό να υπάρχουν καλές σχέσεις και αυτομάτως αυτό οδηγεί και σε ευγενή άμιλλα.

3. Πελάτες

Είναι καλό να υπάρχει ανταγωνισμός και για τους πελάτες; Θα μου πεις πώς γίνεται αυτό.Απο την πλευρά των πελατών όταν είναι ευχαριστημένοι απο τη δική σου επιχείρηση σε εμπιστεύονται. Επίσης, έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν, και αυτό μπορεί και να οδηγήσει στην 50% πιθανότητα να ανεβάσεις και τις πωλήσεις σου. Ένα παράδειγμα είναι οτι πολλές φορές έχεις δει ανταγωνιστές να βρίσκονται δίπλα δίπλα. Αυτό γίνεται για τον εξής λόγο. Εκεί που ο πελάτης δε θα αγόραζε, μπορεί να αγοράσει. Έτσι αυξάνονται και οι πωλήσεις και των δυο.

4. SWOT analysis

Ένας άλλος λόγος είναι οτι οι ανταγωνιστές δίνουν το κίνητρο εξέτασης και επανεξέτασης όλων των πλεονεκτημάτων, ευκαιριών, απειλών, μειονεκτημάτων που έχει η επιχείρησή τους.

5. Πάντα μαθαίνεις

Ναι μαθαίνεις και ερευνάς. Το παράδειγμα σάς το έχω αναφέρει πιο πάνω του γιατί μαθαίνεις. Είναι πολύ σημαντικό.

6. Εξυπηρέτηση Πελατών

Με τον ανταγωνισμό γίνεσαι καλύτερος στην εξυπηρέτηση των πελατών σου. Αυτό είναι καίριο σημείο και το πιο σημαντικό απο όλα. Εάν δεν έχεις αυτό τότε υστερείς κατά πολύ.

7. Niche

Το niche είναι ένα κοινό συγκεκριμένο το οποίο μπορείς να το βρεις και να το εντάξεις στο κοινό της επιχειρήσής σου. Πολλές φορές είναι για καλό. Επειδή βλέπεις οτι είναι δύσκολο να ανταγωνιστείς, μπορείς να δημιουργήσεις ένα κοινό συγκεκριμένο για την επιχείρησή σου, και να απευθυνθείς σε αυτό. Αυτό είναι το μυστικό όταν η επιχείρησή σου υστερεί κατα πολύ ή είναι δύσκολο να ανταγωνιστεί ας πούμε κολοσσούς.

Σύνοψη

Σε κάθε τομέα χρειάζεσαι έναν ”ανταγωνιστή” με την καλή έννοια. Όπως στους αγώνες, στα αθλήματα. Εκεί που μαθαίνεις τον ευγενή ανταγωνισμό, την ευγενή άμιλλα και διαγωνίζεσαι, ανταγωνίζεσαι τους συναθλητές σου πολλές φορές. Είναι αναγκαίο να υπάρχει ανταγωνιστής και ο ανταγωνιστής να έχει τα στοιχεία εκείνα που τον κάνουν ικανό για να τον συναγωνιστείς.

Δεν είναι τελικά κακό εάν γίνεται σωστά και τίμια να υπάρχει ένας ανταγωνισμός. Συχνά η λέξη αυτή ακούγεται με την κακή χροιά αλλά πρέπει να της δίνουμε την αξία της καλής χροιάς και σημασίας. Γιατί τη χρειαζόμαστε για να πάμε πιο μπροστά, για να πάμε πιο πέρα.

Επικοινωνιολόγος. BSc Eπικοινωνία και ΜΜΕ (ΕΚΠΑ), MSc Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα (ΕΚΠΑ), MA in Strategic Communications and PR from DEREE. -Life In Media Courses Instructor Έχει εργαστεί σε διαδικτυακά περιοδικά, σε διαφημιστικές εταιρείες, σε εταιρείες ως υπεύθυνη PR και social media manager και σε δημόσιους ερευνητικούς φορείς ως υπεύθυνη επικοινωνίας σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Είναι απο τις πρώτες fashion bloggers στην Ελλάδα απο το 2009 με το blog της Life In Style να έχει γίνει case study στο Amsterdam Fashion Institute. To 2012 ίδρυσε το διαδικτυακό περιοδικό Spoiled, το οποίο αποτέλεσε καινοτομία στο χώρο της διαδικτυακής δημοσιογραφίας με αυτό να γίνει case study στο ΟΠΑ και να φτάσει τα 60000 views per day οργανικά σύμφωνα με το Google Analytics. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στις δημόσιες σχέσεις, στο στρατηγικό πλάνο, στο branding, influencer marketing, blogging και νέα μέσα, διαδικτυακή δημοσιογραφία, κοινωνικά δίκτυα.

0 comments on “Θέλουμε ανταγωνιστές;

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: