Marketing & PR

Γιατί χρειάζονται το PR τα personal brands;

Αρχικά, θα εξετάσουμε τί εννοούμε όταν λέμε personal brands. Ποιά είναι αυτά τα personal brands που λέμε και ακούτε συνέχεια. Το personal brand είναι το προσωπικό brand δηλαδή η έννοια του οτι δημιουργείς τον εαυτό σου ως brand.

Πώς το κάνεις αυτό; Όπως θα έκανες και με ένα κανονικό brand απλά αλλάζουν κάποια πράγματα. Θα δώσουμε ένα παράδειγμα σε αυτό. Έχεις σπουδάσει διαιτολόγος-διατροφολόγος, μπορεί να έχεις και ένα μεταπτυχιακό, σεμινάρια κτλ και ανοίγεις το δικό σου γραφείο όπου δέχεσαι τους πελάτες σου. Πώς λοιπόν εσύ θα δημιουργήσεις το δικό σου personal brand;

Η τεχνολογία, τα social media εξελίσσονται και ο τρόπος επικοινωνίας δεν είναι πια ο ίδιος με παλαιότερα. Οπότε το PR plan θα σε βοηθήσει να δημιουργήσεις το δικό σου personal brand, να δημιουργήσεις το mission, vision, identity, USP κτλ. για να ξεχωρίσεις και να γίνεις αυθεντία στο είδος σου. Το PR αποτελεί σημαντικό μέσο αυτής της δημιουργίας και το χρειάζεσαι. Είναι δύσκολο φυσικά να το γνωρίζεις εφόσον δεν είναι το αντικείμενό σου αλλά και επειδή δεν βρίσκεται στο εμπόριο έτσι απλά. Το μόνο που υπάρχει είναι οι διαφημιστικές. Οι διαφημιστικές όμως είναι για άλλα budget.

Για αυτό είμαστε εμείς εδώ για να γεφυρώσουμε αυτό το κενό και για να ενημερώσουμε την έννοια του PR ως επιστήμη. Οι περισσότεροι γνωρίζουν μόνο το μάρκετινγκ και πολλές φορές το μπερδεύουν. Δεν είναι το ίδιο αλλά μπορεί να λειτουργήσουν και τα δυο μαζί. Εσύ εάν έχεις personal brand πρέπει να γνωρίζεις PR. Για αυτό υπάρχει το PR PLAN COURSE και για αυτούς που επιθυμούν μια πιο εμπεριστατωμένη και αναλυτική κατάσταση είναι το PR SEMINAR MASTERCLASS. TΙ ΘΑ ΚΑΝΩ ΩΣ PERSONAL BRANDΛοιπόν ως personal brand πρέπει πρώτα να εφαρμόσεις ένα 9step plan.

  1. Aνάλυση της παρούσας κατάστασης. Εδώ θα αναλύσεις τι υπάρχει στο χώρο σου, τα πάντα ακόμα και τί γίνεται αυτή τη στιγμή στον τομέα σου, θα δεις τους ανταγωνιστές και θα κάνεις μια έρευνα. Θα καταγράψεις και ένα πρόβλημα για να μπορεί να γίνει ευκαιρία.

  2. Ανάλυση του οργανισμού. Εδώ καταγράφεις και δημιουργείς το mission, vision, identity, values, reputation, USP, SWOT ANALYSIS, PESTEL, Marketing 4p’s, benchmarking, competitor’s analysis.
  3. Ανάλυση του κοινού. Ποιό είναι το κοινό΄σου. Stakeholder’s analysis, ανάλυση του κοινού(πρωτεύον-δευτερεύον κοινό) buyer personas εάν χρειάζεται. Δεν χρειάζεται παντού η δημιουργία buyer personas και χρειάζεται προσοχή.
    • Μέχρι εδώ τα δημιουργείς απο την αρχή και μπορείς να τα εισάγεις στο business plan σου. Το business plan περιλαμβάνει και την έρευνα του market όπως πχ το κάνει κάποιος για να ανοίξει μια εταιρεία. Τα υπόλοιπα βήματα αφορούν την καμπάνια και τις κινήσεις που θα κάνεις για το χρονικό διάστημα που έχεις βάλει.

      4. Ανάλυση σκοπών και στόχων. Positioning, goals, objectives

      5. Δημιουργία και επιλογή των τακτικών

      6. Δημιουργία του μηνύματος

      7. Επιλογή τακτικών

      8. Εφαρμογή των τακτικών

      9. Αξιολόγηση.Για περισσότερες πληροφορίες είναι το PR PLAN COURSE με 20 ευρώ και το PR SEMINAR MASTERCLASS που κοστίζει 200 ευρώ καθώς συμπεριλαμβάνει εκτός απο το πλάνο τα πάντα που αφορούν το PR, με ασκήσεις, projects και είναι για 1 μήνα, 2 φορές την εβδομάδα. Εάν το θέλεις ατομικό μπορείς να το κανονίσεις στο δικό σου ρυθμό. Στις τακτικές λοιπόν περιλαμβάνονται τα κοινωνικά δίκτυα, που και εκεί υπάρχει το πλάνο των κοινωνικών δικτύων με συγκεκριμένο τρόπο ωστε να μπορεί ένα personal brand να αναδειχτεί. Μια λοιπόν απο τις τακτικές είναι και τα κοινωνικά δίκτυα. Άλλος είναι το email marketing κτλ. Μπορεί να είναι και το influencer marketing που μπορεί μερικά brands να δοκιμάσουν.

Επικοινωνιολόγος. BSc Eπικοινωνία και ΜΜΕ (ΕΚΠΑ), MSc Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα (ΕΚΠΑ), MA in Strategic Communications and PR from DEREE. -Life In Media Courses Instructor Έχει εργαστεί σε διαδικτυακά περιοδικά, σε διαφημιστικές εταιρείες, σε εταιρείες ως υπεύθυνη PR και social media manager και σε δημόσιους ερευνητικούς φορείς ως υπεύθυνη επικοινωνίας σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Είναι απο τις πρώτες fashion bloggers στην Ελλάδα απο το 2009 με το blog της Life In Style να έχει γίνει case study στο Amsterdam Fashion Institute. To 2012 ίδρυσε το διαδικτυακό περιοδικό Spoiled, το οποίο αποτέλεσε καινοτομία στο χώρο της διαδικτυακής δημοσιογραφίας με αυτό να γίνει case study στο ΟΠΑ και να φτάσει τα 60000 views per day οργανικά σύμφωνα με το Google Analytics. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στις δημόσιες σχέσεις, στο στρατηγικό πλάνο, στο branding, influencer marketing, blogging και νέα μέσα, διαδικτυακή δημοσιογραφία, κοινωνικά δίκτυα.

0 comments on “Γιατί χρειάζονται το PR τα personal brands;

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: