Marketing & PR

What’s the Story? Γιατί τόσες πλατφόρμες χρησιμοποιούν “Stories”;

Ο εκδοτικός οίκος Social Media Examiner που διαχειρίζεται θέματα μάρκετινγκ και κοινωνικών δικτύων εξέδωσε μια ανάλυση σχετικά με το γιατί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούν τα stories.

Τα stories είναι μικρές ιστορίες που εξαφανίζονται μετά απο 24 ώρες. Μερικά κοινωνικά δίκτυα όπως το instagram σου δίνουν τη δυνατότητα να τα αποθηκεύσεις στα highlights. Και πραγματικά η χρήση τους είναι τεράστια και δημοφιλής. Ειδικά στο instagram 500εκατ. χρήστες παρακολουθούν τα stories καθημερινά.

Γιατί; Όπως ανέλυσε το social media examiner τα stories είναι απλά, εύκολα στη χρήση και το γεγονός οτι εξαφανίζονται μετά απο μια μέρα, αυτό ιντριγκάρει τους χρήστες. Επίσης οι ιστορίες γίνονται εύκολα χωρίς να απαιτούν ιδιαίτερη επεξεργασία για να γίνει πιο επαγγελματικό το αποτέλεσμα γεγονός που δίνει το κίνητρο της καθημερινής τους χρήσης.


Άλλο ένα πλεονέκτημα των ιστοριών αυτών είναι η εύκολη χρήση των φίλτρων που παρέχει η κάθε πλατφόρμα γεγονός που το κάνει ακόμα πιο ελκυστικό.

Επίσης, όλο και περισσότερες πλατφόρμες ξεκίνησαν και εκείνες να χρησιμοποιούν στόρις όπως το tiktok το οποίο αντικειμενικά είναι μια πλατφόρμα που έχει ήδη τεράστια απήχηση και ξεπερνάει και το instagram.

Θα έχετε παρατηρήσει τον τελευταίο καιρό πως οι εταιρείες αλλά και οι χρήστες αλληλεπιδρούν περισσότερο στα stories στο instagram ειδικά τώρα που το instagram έχει προσθέσει και το like button στα stories. Στις φωτογραφίες έχει παρατηρηθεί μια μείωση γενική στην αλληλεπίδραση των χρηστών που είναι ως αποτέλεσμα της εισαγωγής του like button στα stories.

Μια εταιρεία για να έχει μια αύξηση της αναγνωρισιμότητάς της αλλά και των αλληλεπιδράσεών της χρησιμοποιεί α stories.


Ποιές είναι όμως οι πρακτικές που προτείνουμε;

For a brand looking to leverage this powerful and growing tool, there are a few best practices that we recommend.


ΣΥΝΕΠΕΙΑ: Η συνέπεια είναι ιδιαίτερη σημαντική για μια εταιρεία που σκοπός της είναι η αλληλεπίδραση αλλά και η αύξηση της αναγνωρισιμότητας του προφίλ της. Ένας απο τους τρόπους της διαχείρισης του brand της είναι και η εικόνα της στα social media.


ΑΥΘΟΡΜΗΤΙΣΜΟΣ: Η τέλειες εικόνες έχουν ξεπεραστεί. Το αυθόρμητο είναι το καλύτερο. Προσέξτε να μην ανεβάζετε στημένες φωτογραφίες, αλλά φωτογραφίες που απο μόνες τους λένε ιστορία.


ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ: Ανεβάστε polls ή ερωτήσεις στο κοινό σας για να αυξήσετε την αλληλεπίδραση. Το περιεχόμενο is still the king!


FUN: Όλα στα κοινωνικά δίκτυα έχουν να κάνουν με δημιουργικότητα, ψυχαγωγία και διασκέδαση εκτός απο τα υπόλοιπα ήδη περιεχομένου. Φροντίστε λοιπόν να δείξετε οτι περνάτε όμορφα σε αυτό που κάνετε!


BEHIND THE SCENES POWER: Η δύναμη των behind the scenes stories είναι τεράστια. Σκέψου το και δες πώς μπορείς να την προσαρμόσεις στη δική σου επιχείρηση ή στο δικό σου personal brand.


Το Snapchat αποτέλεσε τον πρωτοπόρο σε αυτό τον τρόπο. Στην Ελλάδα κάποτε είχε μια αύξηση και το χρησιμοποιούσαν και οι εταιρείες αλλά τώρα έχει μειωθεί η χρήση του καθώς δεν δίνει πολλές δυνατότητες. Δεν ξέρουμε ποτέ όμως πώς το κάθε κοινωνικό μέσο εξελίσσεται ανάλογα με τις συνθήκες. Τα παρακολουθούμε και ανάλογα τα χρησιμοποιούμε είτε είμαστε εταιρείες είτε personal brands.


To Facebook έχει προσθέσει και αυτό stories ως εφαρμογή και αρκετοί χρήστες το χρησιμοποιούν ιδιαίτερα ως συμπλήρωμα για τα ποστς στο instagram.


Το you tube χρησιμοποιεί και αυτό τα stories. Όπως έχουμε παρατηρήσει έχει μια ομοιόητα με τις ιστορίες που χρησιμοποιεί το tiktok. Όμως είναι διαθέσιμες μόνο σε αυτούς που έχουν πάνω απο 10000 ακόλουθους.

https://support.google.com/youtube/answer/7568166?hl=en

Ακόμα και το Pinterest που στην Ελλάδα δε χρησιμοποιείται τόσο όσο στην Αμερική έχει και αυτό προσθέσει τα stories.

To twitter δοκίμασε και αυτό τα stories με το όνομα fleets τέλη του 2020, αλλά τον Ιουλιο-Αύγουστο του 2021 τα διέγραψε απο την εφαρμογή γιατί δεν έφτασε η απήχησή τους εκεί που πίστευαν οτι θα φτάσει. Γιατί; Γιατί πιστεύω ήταν φτωχά σε σχέση με τα άλλα κοινωνικά δίκτυα. Έπρεπε να έχουν κι άλλες δυνατότητες. Αυτό είναι το πρώτο πιθανό αίτιο. Το δεύτερο πιθανό αίτιο είναι οτι στο twitter πολλοί σχολιάζουν με συγκεκριμένο περιεχόμενο που δεν αρμόζει σε πιο fun ή πιο creative καταστάσεις. Το twitter ως μέσο είναι πολιτικο-κοινωνικό.Ίσως ήταν δύσκολο να συνδυάσει την πιο δημιουργική κατάσταση στους άλλους χώρους.

Για το Instagram σάς παραθέτω το βοηθητικό οδηγό της ίδιας της εταιρείας σχετικά με τα stories.

https://help.instagram.com/1660923094227526

https://about.instagram.com/features/stories

photo sources: sproutsocial, google

Επικοινωνιολόγος. BSc Eπικοινωνία και ΜΜΕ (ΕΚΠΑ), MSc Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα (ΕΚΠΑ), MA in Strategic Communications and PR from DEREE. -Life In Media Courses Instructor Έχει εργαστεί σε διαδικτυακά περιοδικά, σε διαφημιστικές εταιρείες, σε εταιρείες ως υπεύθυνη PR και social media manager και σε δημόσιους ερευνητικούς φορείς ως υπεύθυνη επικοινωνίας σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Είναι απο τις πρώτες fashion bloggers στην Ελλάδα απο το 2009 με το blog της Life In Style να έχει γίνει case study στο Amsterdam Fashion Institute. To 2012 ίδρυσε το διαδικτυακό περιοδικό Spoiled, το οποίο αποτέλεσε καινοτομία στο χώρο της διαδικτυακής δημοσιογραφίας με αυτό να γίνει case study στο ΟΠΑ και να φτάσει τα 60000 views per day οργανικά σύμφωνα με το Google Analytics. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στις δημόσιες σχέσεις, στο στρατηγικό πλάνο, στο branding, influencer marketing, blogging και νέα μέσα, διαδικτυακή δημοσιογραφία, κοινωνικά δίκτυα.

0 comments on “What’s the Story? Γιατί τόσες πλατφόρμες χρησιμοποιούν “Stories”;

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: