Marketing & PR

Τί είναι το brand positioning και γιατί οι επιχειρήσεις πρέπει να εστιάσουν σε αυτό;

Το ψηφιακό μάρκετινγκ και η ανάπτυξη διαφορετικών τεχνολογιών έχουν καταστήσει ευκολότερο για τις επωνυμίες  να εμπορεύονται τον εαυτό τους σε μεγαλύτερο κοινό. Αυτό έχει οδηγήσει σε έναν εξαιρετικά ανταγωνιστικό χώρο. Ως εκ τούτου, η σωστή τοποθέτηση της επωνυμίας είναι το κλειδί για να διαφοροποιηθούν οι επωνυμίες από την υπόλοιπη αγορά και να εξασφαλίσουν την προσοχή των μέσων ενημέρωσης και των πελατών.

Tί είναι το brand positioning;

Ορίζουμε την τοποθέτηση της επωνυμίας (Brand Positioning) ως τη στρατηγική που στοχεύει να ενσταλάξει μια ισχυρή εντύπωση στο μυαλό των πελατών-στόχων. Η τοποθέτηση της επωνυμίας είναι το θεμέλιο για όλες τις μελλοντικές προσπάθειες marketing και δημοσίων σχέσεων.

Brand positioning = Market landscape + value proposition

To brand positioning εμπερικλείει όλα τα μηνύματά σας, την εικόνα σας προς τα έξω.

Ξεκινήστε με το positioning audit (έλεγχο τοποθέτησης)

Προκειμένου να βελτιωθεί η θέση της επωνυμίας, το πρώτο βήμα είναι να κατανοήσουμε την τρέχουσα ρύθμιση, τόσο εσωτερικά όσο και όσον αφορά την αντίληψη του κοινού.

  • Mission statement (Αποστολή εταιρείας)
  • Core values
  • Value proposition
  • Brand persona

Η επανεξέταση (ή ο επαναπροσδιορισμός, εάν είναι απαραίτητο) αυτών των βασικών στοιχείων σάς επιτρέπει να δημιουργήσετε μια στρατηγική τοποθέτησης σχετική με το κοινό-στόχο σας.

Η επανεξέταση (ή ο επαναπροσδιορισμός, εάν είναι απαραίτητο) αυτών των βασικών στοιχείων σάς επιτρέπει να δημιουργήσετε μια στρατηγική τοποθέτησης σχετική με το κοινό-στόχο σας.

Επισκεφτείτε τα προφίλ του κοινού-στόχος 

Επανεξετάστε τα οφέλη και την επωνυμία προϊόντων σε σύγκριση με τις πωλήσεις και τα σχόλια των πελατών.

Ίσως είναι καιρός να γίνετε λίγο πιο εξελιγμένοι, ανάλογα με τα τρέχοντα χαρακτηριστικά της επωνυμίας. Ένας γρήγορος τρόπος για να αρχίσετε να αναπτύσσετε περισσότερη τμηματοποίηση είναι να εξετάσετε την τοποθεσία, τον τρόπο ζωής και την αγοραστική συμπεριφορά των πιο αφοσιωμένων ακολούθων σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μόλις κατανοήσετε το κοινό σας, σκεφτείτε ποια οφέλη του προϊόντος έχουν μεγαλύτερη απήχηση σε αυτά. Είναι η τιμή, η λειτουργία, η αυθεντικότητα ή το συναίσθημα; Πώς εκφράζεται αυτό μέσω των μηνυμάτων;

Εξετάστε τους ανταγωνιστές σας

Συγκρίνετε τη θέση της επωνυμίας, τα προϊόντα σας, τη λειτουργικότητα του ιστότοπου κ.λπ., λαμβάνοντας υπόψη τα δυνατά σημεία, τις αδυναμίες, το κοινό, τα μηνύματα.

Τι κάνουν καλύτερα απο εσάς;

Τί κενό μπορείτε εσείς να εκμεταλλευτείτε;

Ξεκινήστε να δημιουργήσετε το brand positioning σας έχοντας όλα αυτά τα στοιχεία με την δημιουργία ενός μηνύματος. 

Σε αντίθεση με τα σλόγκαν ή τα taglines που έχουν δημιουργηθεί για το κοινό, η δήλωση θέσης επωνυμίας είναι μια εσωτερική πυξίδα για την ανάπτυξη της επωνυμίας. Αν και υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι για να γράψετε τη δήλωσή σας, είναι συνήθως περίπου 2 προτάσεις και ενσωματώνει τα ακόλουθα:

  • Target audience-Στοχευμένο κοινό
  • Market definition-Ορισμός αγοράς
  • Differentiating factor /unique value proposition-Συντελεστής διαφοροποίησης /μοναδική πρόταση αξίας
  • Reason to believe-Λόγος για να πιστέψεις

Αυτό σας επιτρέπει να δημιουργήσετε στόχους S.M.A.R.T (Συγκεκριμένοι, Μετρήσιμοι, Εφικτοί, βάσει αποτελεσμάτων, χρονικά δεσμευμένοι) με επίκεντρο τόσο τη δήλωση θέσης όσο και το σχέδιο της στρατηγικής σας.

Μια στρατηγική τοποθέτησης επιτρέπει στην επωνυμία σας να αποκτήσει το δικό σας τμήμα στην αγορά.

Επικοινωνιολόγος. BSc Eπικοινωνία και ΜΜΕ (ΕΚΠΑ), MSc Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα (ΕΚΠΑ), MA in Strategic Communications and PR from DEREE. -Life In Media Courses Instructor Έχει εργαστεί σε διαδικτυακά περιοδικά, σε διαφημιστικές εταιρείες, σε εταιρείες ως υπεύθυνη PR και social media manager και σε δημόσιους ερευνητικούς φορείς ως υπεύθυνη επικοινωνίας σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Είναι απο τις πρώτες fashion bloggers στην Ελλάδα απο το 2009 με το blog της Life In Style να έχει γίνει case study στο Amsterdam Fashion Institute. To 2012 ίδρυσε το διαδικτυακό περιοδικό Spoiled, το οποίο αποτέλεσε καινοτομία στο χώρο της διαδικτυακής δημοσιογραφίας με αυτό να γίνει case study στο ΟΠΑ και να φτάσει τα 60000 views per day οργανικά σύμφωνα με το Google Analytics. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στις δημόσιες σχέσεις, στο στρατηγικό πλάνο, στο branding, influencer marketing, blogging και νέα μέσα, διαδικτυακή δημοσιογραφία, κοινωνικά δίκτυα.

1 comment on “Τί είναι το brand positioning και γιατί οι επιχειρήσεις πρέπει να εστιάσουν σε αυτό;

  1. Πολύ ενδιαφέρον άρθρο!

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: