Marketing & PR

Πώς λειτουργεί πραγματικά το Facebook για τις επιχειρήσεις;

Το facebook δεν έχει καμία σχέση με το πώς ήταν πιο παλιά. Βλέπουμε οι παλαιότερα υπήρχαν σελίδες εταιρειών που είχαν εκατομμύρια ή χιλιάδες likes ή followers τα οποία είτε πολλά απο αυτά ήταν αγορασμένα, είτε ήταν απο άλλους λογαριασμούς σελίδων που συγχωνεύτηκαν ή ήταν όντως αληθινά. 

Πλέον οι σελίδες εταιρειών για να φτιαχτούν τώρα χρειάζονται διαφήμιση. Μόνο διαφήμιση. Γιατί; ;Γιατί πολύ απλούστατα ο αλγόριθμος του facebook όπως έχει δηλωθεί και απο την εταιρεία δεν βγάζει στο feed όλες τις εταιρείες. Άρα για να μπορέσει η επιχείρησή σου, είτε μικρή είτε μεγάλη να συγκεντρώσει αρκετούς followers-likes που μπορεί να μεταραπούν σε πελάτες χρειάζεται διαφήμιση. 

Για τις μεγάλες εταιρείες δεν είναι πολύ δύσκολο αυτό καθώς επενδύουν αρκετά χρήματα για να δημιουργήσουν διαφημίσεις με τους κατάλληλους digital managers ή τα agencies να δουλεύουν για αυτό το σκοπό. 

Για τις μικρές επιχειρήσεις τώρα αυτό είναι λίγο δυσκολότερο καθώς πρέπει να έχουν αρκετό budget και πολλές φορές είτε να συνεργαστούν με κάποιο agency ή με κάποιον digital manager ο οποίος να κάνει αυτή τη δουλειά. Για αυτό το λόγο οι εταιρείες αυτές έχουν γίνει κάπως υπερβολικοί όταν επιθυμούν να προσλάβουν έναν social media manager ή digital manager. Ο digital manager ουσιαστικά δημιουργεί και τα google ads ενώ ο social media manager επικεντρώνεται περισσότερο στα κοινωνικά δίκτυα και τη διαφήμιση. Επειδή λοιπόν το budget τους είναι πιο μικρό θέλουν να βρουν τον καλύτερο που μπορούν με λίγα χρήματα (σχετικό είναι αυτό) για αυτή τη δουλειά και ζητάνε υπερβολικα΄πολλά.

Οι διαφημίσεις λοιπόν είναι μια σημαντική τακτική για να προβάλλουν τις σελίδες τους. Ένας άλλος τρόπος είναι η αγορά μιας πιο παλιάς σελίδας με πολλούς ακόλουθους ή η διαφήμιση με άρθρα σε σελίδες στο facebook με πολλούς ακόλουθους. Αυτή η περίπτωση μπορεί να αποδόσει κατά πολύ. Ένας άλλος τρόπος φυσικά είναι οι διαγωνισμοί, τα λεγόμενα giveaways. Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να δώσεις κάτι σχετικά μεγάλο για να μπορέσεις να συγκεντρώσεις αρκετό κοινό στη σελίδα σου. 

Εάν δε θέλεις τίποτα απο τα παραπάνω, απλά οι τεχνικές που μπορείς να κάνεις εκτός απο τις απλές με τα hashtags και να περιμένεις για likes, follows κτλ, είναι να μπείς σε κάποια groups με αρκετούς followers ή απο τα ήδη δικά σας facebook profiles ο κάθε εργαζόμενος ή ιδιοκτήτης να προσελκύσει followers ή likes. 

Επικοινωνιολόγος. BSc Eπικοινωνία και ΜΜΕ (ΕΚΠΑ), MSc Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα (ΕΚΠΑ), MA in Strategic Communications and PR from DEREE. -Life In Media Courses Instructor Έχει εργαστεί σε διαδικτυακά περιοδικά, σε διαφημιστικές εταιρείες, σε εταιρείες ως υπεύθυνη PR και social media manager και σε δημόσιους ερευνητικούς φορείς ως υπεύθυνη επικοινωνίας σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Είναι απο τις πρώτες fashion bloggers στην Ελλάδα απο το 2009 με το blog της Life In Style να έχει γίνει case study στο Amsterdam Fashion Institute. To 2012 ίδρυσε το διαδικτυακό περιοδικό Spoiled, το οποίο αποτέλεσε καινοτομία στο χώρο της διαδικτυακής δημοσιογραφίας, ήταν απο τις πρώτες Start ups στο δημοσιογραφικό χώρο. Έγινε case study στο ΟΠΑ και να φτάσει τα 60000 views per day οργανικά σύμφωνα με το Google Analytics. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στις δημόσιες σχέσεις, στο στρατηγικό πλάνο, στο branding, influencer marketing, blogging και νέα μέσα, διαδικτυακή δημοσιογραφία, κοινωνικά δίκτυα.

0 comments on “Πώς λειτουργεί πραγματικά το Facebook για τις επιχειρήσεις;

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: