Marketing & PR

Nostalgia Marketing: Το νέο trend

Τί είναι το Nostalgia Marketing; To έχεις ακουστά ή είναι πρώτη φορά που το ακούς; Πρόκειται για ένα απο τα πιο δυνατά marketing trends για αυτό το χρόνο.

Ξεκίνησε το 2020 και θα συνεχιστεί μέσα στο χρόνο. Με τον όρο αυτό αναφερόμαστε στα συναισθήματα που μας δημιουργούν οι όμορφες αναμνήσεις του παρελθόντος. Είτε είναι αντικείμενα που χρησιμοποιούσαμε στο παρελθόν είτε γενικότερα οι ζωές μας, παλιές ταινίες κτλ.

Εμένα προσωπικά μου αρέσουν οι παλιές ελληνικές ταινίες και πραγματικά μου αρέσει να τις βλέπω. Και νομίζω σε πολλούς απο εμάς. Πάντα γελάμε, αισθανόμαστε όμορφα με τους απλούς, αυθόρμητους χαρακτήρες που αν σκεφτούμε πολλοί απο αυτούς είναι και αυτοδίδακτοι είτε ηθοποιοί είτε σκηνοθέτες. Κι όμως με το πηγαίο χιούμορ και με την πληθωρική τους προσωπικότητα μεγάλωσαν γενιές και γενιές ψυχαγωγόντας παιδιά και μεγάλους.

Πολλά brands λοιπόν χρησιμοποιούν το “Nostalgia Marketing” για τη στρατηγική τους με σκοπό να δημιουργήσουν συναισθηματικούς δεσμούς με τους πελάτες ή καταναλωτές τους.

Μερικά απο τα παραδείγματα αυτού του είδους μάρκετινγκ μπορείτε να δείτε παρακάτω. Όπως αρχικά μια διαφήμιση της Microsoft.

Και πώς μπορείς να το χρησιμοποιήσεις στη στρατηγική της εταιρείας σου;

Αρχικά πρέπει να κάνεις μια έρευνα και να δεις τι περίπου αρέσει στο κοινό σου και να προσφέρεις αυτή τη νοσταλγία ενός παλιού αλλά συνάμα αγαπημένο προϊόντος ή συνήθειας για να μπορέσεις να διαφημίσεις κάτι καινούριο και να χτίσεις πάνω σε αυτό.

source: fabrikbrands.com

Ακούγεται πολύ όμορφη ιδέα αλλά θέλει προσοχή στο να μπορέσεις να ταιριάξεις το πριν και το τώρα, να μπορέσεις να χρησιμοποίησεις σωστά αυτό το είδος μάρκετινγκ για να υπάρχει μεγαλύτερη επιτυχία και να διαμορφωθεί αυτός ο δεσμός μεταξύ του προϊόντος και της εταιρείας. Ουσιαστικά βάζεις τη δύναμη που έχει ένα επιτυχημένο προϊόν παλαιότερο και πάνω σε αυτό βασίζεις και το νεότερο. Ή αντίστοιχα ταιριάζεις μια παλιά αγαπημένη συνήθεια με ένα προϊόν ή με μια υπηρεσία.

Επικοινωνιολόγος. BSc Eπικοινωνία και ΜΜΕ (ΕΚΠΑ), MSc Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα (ΕΚΠΑ), MA in Strategic Communications and PR from DEREE. -Life In Media Courses Instructor Έχει εργαστεί σε διαδικτυακά περιοδικά, σε διαφημιστικές εταιρείες, σε εταιρείες ως υπεύθυνη PR και social media manager και σε δημόσιους ερευνητικούς φορείς ως υπεύθυνη επικοινωνίας σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Είναι απο τις πρώτες fashion bloggers στην Ελλάδα απο το 2009 με το blog της Life In Style να έχει γίνει case study στο Amsterdam Fashion Institute. To 2012 ίδρυσε το διαδικτυακό περιοδικό Spoiled, το οποίο αποτέλεσε καινοτομία στο χώρο της διαδικτυακής δημοσιογραφίας με αυτό να γίνει case study στο ΟΠΑ και να φτάσει τα 60000 views per day οργανικά σύμφωνα με το Google Analytics. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στις δημόσιες σχέσεις, στο στρατηγικό πλάνο, στο branding, influencer marketing, blogging και νέα μέσα, διαδικτυακή δημοσιογραφία, κοινωνικά δίκτυα.

0 comments on “Nostalgia Marketing: Το νέο trend

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: