Social Media

Charli D’Amelio: Το μυστικό επιτυχίας της στο TikTok

Η Τσάρλι Γκρέις Ντ’Αμέλιο γεννήθηκε στο Νόργουοκ του Κονέκτικατ, στις 1 Μαΐου 2004 και είναι Αμερικανίδα προσωπικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και χορεύτρια.

Ξεκίνησε να αναρτά τακτικά περιεχόμενο στην εφαρμογή TikTok στις αρχές του 2019. Ύστερα απέκτησε ένα μεγάλο κοινό ακολούθων και τον Σεπτέμβρη του 2020 ο λογαριασμός της στο TikTok έχει πάνω από 91 εκατομμύρια ακολούθους ενώ έχει συγκεντρώσει περίπου 7 δις. “Μου αρέσει” μέσα από όλα τα βίντεο που δημοσιεύει στην πλατφόρμα .

Στο περιοδικό Forbes η 16χρονη χορεύτρια κατέκτησε τη 2η θεση στη λίστα των πιο ακριβοπληρωμένων Tiktokers με κέρδη αξίας 5 εκατομμυρίων δολαρίων.Η σταδιοδρομία της Ντ’Αμέλιο στο TikTok ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2019, όταν άρχισε να ανεβάζει χορευτικά βίντεο όπου χόρευε τραγούδια που ήταν δημοφιλή στην πλατφόρμα εκείνη τη περίοδο. Το πρώτο της βίντεο στη πλατφόρμα ήταν ένα χορευτικό βίντεο με μια φίλη της.

Ο πατέρας της, Μαρκ ντ’Αμέλιο είναι πολιτικός. Η Ντ’Αμέλιο έχει υποστεί σχολικό εκφοβισμό και σωματικό εκφοβισμό. Αυτή και η αδελφή της παρήγαγαν ένα βίντεο για την ΟΥΝΙΣΕΦ για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τον σχολικό εκφοβισμό.

Το μυστικό επιτυχίας στο TIKTOK

Θα αναρωτιέται κανείς πώς μπόρεσε να γίνει μια απο τις πιο διάσημες δημιουργούς στην πλατφόρμα αυτή. Σύμφωνα με το The New Yorker οι παράγοντες που οδήγησαν στην επιτυχία ήταν μι ασυνίθιστη σχέση μεταξύ του προφίλ της και ενός αλγορίθμου. Το να γίνεις διάσημος στο Τικτοκ στηρίζεται σε μια αυτόματη διεργασία. Το Τικτοκ αποτελεί μια πλατφόρμα εύρεσης προφίλ που οδηγεί στην επικοινωνία και είναι κάτι διαφορετικό απο τα άλλα κοινωνικά δίκτυα. Οι χρήστες μπορούν να αποφασίσουν ποιον θα ακολουθήσουν μέσω ενός hashtag #foryoupage το τοποίο αποτελείτε απο stream videos. Κάθε φορά που εσύ κάνεις like, follow σε ένα βίντεο ο αλγόριθμος αρχίζει και ενεργοποιείται.

Αυτό όμως που αξίζει να παρατηρήσουμε είναι οτι τα βίντεο της D’Amelio ήταν επιτυχημένα εξ’αρχής. Η Madisen Dewey που δημιουργεί βίντεο στην πλατφόρμα του TikTok και ασχολείται με τους αλγορίθμους εξηγεί οτι εκείνη την εποχή που η D’Amelio ξεκίνησε το Tiktok, ήταν μια εποχή που δεν είχε τέτοια διάσταση και χρησιμότητα απο τους χρήστες και χρειαζόταν κάποιον που μπορούσε να γίνε viral. Κάποιον δηλαδή πρωτοπόρο σε αυτό. Εκεί λοιπόν πάτησε η Charlie και σύμφωνα με την Madisen κέρδισε αναγνωρισιμότητα. Συμπληρώνει επίσης οτι οι άνρθωποι που χρησιμοποιούσαν τότε την πλατφόρμα δεν έβαζαν περιεχόμενο, απλά κοίταζαν το περιεχόμενο. Έτσι οι δημιουργοί περιεχομένου μπορούσαν να κερδίσουν πιο εύκολα επιτυχία.

Πλέον η επιτυχία που έχει είναι τεράστια και η οικογένειά της έχει και αυτή μπει σε αυτή την πορεία. Ετοιμάζονται επίσης για τη δημιουργία ρεάλιτυ με τη ζωή της οικογένειας γεγονός που μας θυμίζει την οικογένεια Καρντάσιανς.

 https://www.charlidamelio.com/

Δείτε τί γίνεται σε ένα meet & greet που διοργανώθηκε με σκοπό τη συνάντηση με την Charlie. Στο παρακάτω βίντεο είναι τα βίντεο που έχουν γίνει με την οικογένειά της και φαίνεται πλέον να το έχουν πάρει όλοι στα σοβαρά ή να το είχαν πάρει απο την αρχή. Πάντως είναι φοβερό πλέον πως σταρς δεν υπάρχουν αλλά ο τρόπος που βγαίνουν αυτό που λέμε διασημότητες έχει αλλάξει πάρα πολύ. Τα κοινωνικά δίκτυα δίνουν, δημιουργούν, καλλιεργούν μια νέα πραγματικότητα σε όλους τους τομείς της ζωής μας.

Πολλές επιχειρήσεις διστάζουν ακόμα και τώρα να χρησιμοποίησουν τα κοινωνικά δίκτυα. Αλλά τα social αποτελούν την εικόνα προς τα έξω. Πλέον κανένας δε θα έρθει απο το κατάστημα αρχικά. Οι περισσότεροι θα κοιτάξουν στο ίντερνετ και έπειτα θα επισκεφτούν.

sources: Wikipedia, the new yorker,

Επικοινωνιολόγος. BSc Eπικοινωνία και ΜΜΕ (ΕΚΠΑ), MSc Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα (ΕΚΠΑ), MA in Strategic Communications and PR from DEREE. -Life In Media Courses Instructor Έχει εργαστεί σε διαδικτυακά περιοδικά, σε διαφημιστικές εταιρείες, σε εταιρείες ως υπεύθυνη PR και social media manager και σε δημόσιους ερευνητικούς φορείς ως υπεύθυνη επικοινωνίας σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Είναι απο τις πρώτες fashion bloggers στην Ελλάδα απο το 2009 με το blog της Life In Style να έχει γίνει case study στο Amsterdam Fashion Institute. To 2012 ίδρυσε το διαδικτυακό περιοδικό Spoiled, το οποίο αποτέλεσε καινοτομία στο χώρο της διαδικτυακής δημοσιογραφίας με αυτό να γίνει case study στο ΟΠΑ και να φτάσει τα 60000 views per day οργανικά σύμφωνα με το Google Analytics. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στις δημόσιες σχέσεις, στο στρατηγικό πλάνο, στο branding, influencer marketing, blogging και νέα μέσα, διαδικτυακή δημοσιογραφία, κοινωνικά δίκτυα.

0 comments on “Charli D’Amelio: Το μυστικό επιτυχίας της στο TikTok

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: